Моє портфоліо за тренінгом

План вивчення теми


Модуль 1. Заповніть всі відомості про себе та навчальний заклад, в якому ви працюєте
Ім’я, по-батькові та прізвище
Пономаренко Ольга Юріївна
Назва навчального закладу
Павлоградська ЗШ 8
Місто, село, район, область
Павлоград
Відомості про тренінг
Модуль 1. Заповніть всі відомості про тренінг
Дати проведення тренінгу
04-16 грудня 2017 року
Тренери
Бондарева Раїса Григорівна
Місце проведення тренінгу
Павлоградський міський ліцей
Опис навчальної теми
Модуль 1-2: Обдумайте навчальну тему та можливий сценарій вивчення теми. Переглядайте та змінюйте цей розділ впродовж всього тренінгу.
Назва
Ми Шевченка славить будем!
Стислий опис
Модуль 2: Напишіть перший варіант стислого опису. 
Модуль 9: Запишіть остаточний варіант стислого опису.
Учні вибирають  тему для проектної роботи, створюють робочі групи, обговорюють уз учителем алгоритм роботи, складають робочий план, відвідують бібліотеки, знайомляться з додатковою літературою,зустрічаються з учителями української літератури. Аналізують отриману інформацію, класифікують дані. Представлять результати своєї роботи у вигляді  презентацій , публікації. Підготують та проведуть захист власних проектів на уроці української літератури. Навчальний проект відповідає програмі з української літератури.
Предмет, навчальна тема
Українська література. Тема «НОВА УКРАЇНСЬКА ЛІТЕРАТУРА»
Українська мова
Історія України
Клас (вікова категорія)
Модуль 1-2: Запишіть клас та вік учнів
Учні 9-х класів, 14-15 років
Приблизний час вивчення теми
Модуль 2: Запишіть орієнтовний час вивчення теми
Модуль 9: Подумайте та запишіть, скільки часу потрібно для вивчення цієї теми з використанням методу проектів
3 тижні
Освітні засади
Державні освітні стандарти
Модуль 3: Скопіюйте  перший варіант вимог Державних освітніх стандартів, яким відповідає ваша навчальна тема. Якщо тема стосується декількох навчальних предметів, випишіть основні вимоги з різних освітніх напрямів.
Учні повинні вміти:
знати основні літературні поняття, уміти визначати в прочитаному художній образ, тему, основні проблеми, деталь, літературний герой, головних і другорядних героїв, головний і другорядні герої; художні описи; розрізняти рима, ритм, розмір вірша, сюжет і композицію, основні строфа; жанри.
Мати початкове уявлення про історико-літературну добу, формування національної самосвідомості. Зв'язок з іншими видами художньому творі. Формувати мотивації до вивчення мови та літератури; пізнання через мову історії, культури народу, естетичних та моральних цінностей; формувати духовного світу учнів, світоглядних уявлень, загальнолюдських ціннісних орієнтирів; вироблення вмінь орієнтуватися в потоці різноманітної інформації українською та іншими мовами, знаходити, сприймати, аналізувати, оцінювати, застосовувати на практиці відомості, одержані в словесній чи іншій формі; розвиток умінь вільно спілкуватися у різних ситуаціях; формулювати власну думку, висловлювати почуття щодо життєвих явищ, морально-етичних, естетичних, суспільних та інших проблем; розуміти інших людей, знаходити спільну мову з ними; подальший розвиток базових лексичних, граматичних, стилістичних, орфоепічних, правописних умінь і навичок на основі узагальнення і поглиблення знань учнів про мову як суспільне явище; удосконалювати  навички самостійної навчальної діяльності, розвиток інтелектуальних, творчих здібностей учнів.
Навчальні програми
Модуль 3: Скопіюйте перший варіант вимог навчальних програм, яким відповідає ваша навчальна тема. Якщо тема стосується декількох навчальних предметів, випишіть основні вимоги з різних навчальних предметів.
Учні повинні вміти:
·         переказувати біографію Т. Шевченка, основні біографічні відомості інших митців, творчість яких вивчається; знає визначення, ознаки й застосовує під час інтерпретації та аналізу художнього твору;
·         переказувати і коментувати  ідейно-тематичний зміст виучуваних творів; визначає їх жанрові та художні особливості;
·         основну ідею твору, задум автора, чинники, які могли спонукати до написання; особливості композиції; роль художніх засобів; пояснює багатозначність художнього образу; роль християнства в духовному житті українського народу; основні постулати християнської моралі: ідеали правди, чесності, патріотизму, скромності, любові до ближнього, універсальність євангельських істин людського буття; великий духовний імпульс, який подала діяльність Шевченка в боротьбі за політичну незалежність і культурне збагачення України; розуміння Шевченком ідеї Бога;
·         установлювати специфіку втілення окремих тем, ідей, сюжетів, образів, мотивів священних книг людства в літературі та інших видах мистецтва.
Навчальні цілі та очікувані результати навчання учнів
Модуль 3:Запишіть перший варіант навчальних цілей.
Доповнюйте, змінюйте навчальні цілі в кожному наступному модулі.
В учнів будуть вдосконалюватись навички:
·         відкритості до та сприяння  новим та різноманітним перспективам ;
·         вмілого, відповідального мислення, що дозволяє людині формулювати надійні вірогідні судження для окреслення, аналізу та вирішення проблем;
·         розуміння, усвідомлення ролі ефективного спілкування, створення та використання різних видів спілкування: усного, письмового та за допомогою мультимедіа - засобів в різноманітних формах та в різних умовах.
·         бажання і здатність навчатися протягом всього життя.

Основні запитання
Модуль 3. Запишіть перший варіант Ключового, Тематичних та Змістових запитань. Переглядайте та вдосконалюйте їх за необхідності в наступних модулях.
Ключове запитання
Шевченкові думки переживуть віки?
Тематичні запитання
Хто для нас Тарас Шевченко?
Чи є актуальний Шевченко сьогодні?
Змістові запитання
Що ми знаємо про Тараса Шевченка?
Що ми знаємо про Шевченка - художника?
Шевченко – поет і людина.
У чому полягає геній Шевченка?
Як вшановується память Кобзаря в Україні та світі?
У чому полягає значення творчості Кобзаря?
План оцінювання
o Модуль 3: Запишіть перший варіант Плану оцінювання та запишіть остаточний варіант методів та інструментів оцінювання навчальних потреб учнів в розділі На початку проекту.
o Модуль 8: Запишіть перший варіант Стислого опису оцінювання та опишіть використання  Форми оцінювання для учнівської підсумкової роботи.
oМодуль 9: Створіть інструмент для оцінювання самоспрямування учнів у навчанні та створіть остаточний варіант Графіку оцінювання  та Стислого опису оцінювання.
Графік оцінювання
На початку проекту
Впродовж роботи над проектом
Наприкінці роботи над проектом
Опитування/Анкетування
Обговорення Основних запитань
Перегляд презентації вчителя та її обговорення

Опитувальник/тест
Журнали спостережень
Записи/нотатки вчителя
Презентація Основних запитань

Анкетування
Консультації
 Самостійна робота з Формами оцінювання (само- та взаємооцінювання)
Написання твору-мініатюри
Анкета
Форма оцінювання для роботи в групах та самооцінки
Форма для оцінювання продуктів проекту
Письмові огляди, звіти
Журнали спостережень учнів

Демонстрація (захист проекту), презентація
Рольова гра
Опитування

Підсумкове есе
Форма оцінювання презентації (продукту)

Стислий опис оцінювання
На початку роботи над проектом використовую метод опитування/анкетування,обговорення основних запитань,перегляд презентації вчителя та її обговорення. Інструменти:опитувальник/тест,журнали спостережень, нотатки вчителя,презентація основних запитань.
Впродовж роботи над проектом використовую анкетування,консультації,самостійна робота з формами оцінювання (само- та взаємооцінювання),написання твору-мініатюри.Форма оцінювання для роботи в групах та самооцінки. Форма для оцінювання продуктів проекту. Письмові огляди, звіти. Журнали спостережень учнів.
Після завершення проекту проводимо демонстрацію (захист проекту), презентація, індивідуальне опитування. По завершенню роботи над проектом учні створюють презентацію.


Графік оцінювання
Організаційна діаграма
Самоспрямування
Форма оцінювання презентації
Шаблон презентації для учнів з потребами

Методичні засади
Попередні знання та навички
Учні повинні володіти програмами:Word, вміти створювати учнівську презентацію за допомогою програми Power Point; навичками роботи в групах та парах; знання, отримані на уроках української мови та літератури.
Діяльність учнів та вчителя
o   Модуль 3: Записати, які дослідження виконують учні при вивченні теми.
o   Модуль 4: Записати, як здійснюється з’ясування навчальних потреб учнів, що базується на вивченні їх попередніх знань, вмінь і навичок. Як вступна презентація допоможе з’ясувати навчальні потреби учнів.
o   Модуль 5 і 6: Записати, як учні використовуватимуть Інтернет при вивченні теми, виконанні проектів .
o   Модуль 7: Після створення вчителем прикладу учнівської роботи записати про те, як учні його використовуватимуть в якості прикладу для створенні власних робіт.
o   Модуль 8: Записати, як відбуватиметься оцінювання учнівських комп’ютерних робіт, їх діяльності в ході виконання проектів.
o   Модуль 9: Описати, як здійснюватиметься диференціація навчання в ході вивчення теми, формуватиметься і оцінюватиметься самоспрямованість учнів у навчанні та відслідковується їх прогрес у навчанні.
o   Модуль 10: Описати, як здійснюватиметься фасилітація навчального процесу, які будуть учням надані інструкції та вказівки для допомоги їх навчанню.

При вивченні теми учні здійснюють наступні дослідження:  знайомляться з ключовим та тематичними питаннями. Педагог організовує самостійну діяльність учнів, котрі вирішують нову для себе пізнавальну проблему. Цей метод створює найкращі можливості для формування та вияву творчих здібностей учнів, пізнавального їх розвитку. знайомляться з творчістю Т.Шевченка, біографією письменника,  інтимною лірикою. Отримані знання застосовують при розробці тестів, узагальнюючих матеріалів до теми, вікторини. Для того, щоб підібрати зразки малярських робіт Шевченка, учасники проекту користуються інтернет-джерелами, займаються самоосвітою. Отримані знання записують у щоденник спостереження. Для створення презентації учні беруть за шаблон презентацію-підказку, створену учителем.
Диференціація навчання
Учні, що мають проблеми у навчанні
Учні, що мають проблеми у навчанні мають знайти та систематизувати малюнки по темі в мережі Інтернет. В друкованих виданнях для них варто вказати окремі сторінки, які містять потрібний матеріал. Опитувати варто усно. Часу їм буде виділено більше. Підтримувати та коригувати їхні дії будуть учні-консультанти з групи обдарованих дітей.
Обдаровані учні
Для сильних учнів пропонуються ускладнені завдання: ведення блогів, щоденників. Пропонується стати помічником-консультантом для слабших учнів.
Матеріали та ресурси
Технічне забезпечення (відмітьте необхідне)          
 Фотоапарат
 Комп’ютер (и)
 Цифровий фотоапарат
 DVD - програвач
 Доступ до Інтернету
  Лазерний диск
 Принтер
 Мультимедійний проектор
 Сканер
 Телевізор
 Відеомагнітофон
 Відеокамера
 Обладнання для відео конференцій
 Інше      
Програмне забезпечення  (відмітьте необхідне)            
 Програма для роботи з базами даних/ електронними таблицями
 Програма для створення публікацій
 Програма для електронної пошти
 Енциклопедія на  компакт-диску
 Програма для роботи із зображеннями
 Програма для створення комп’ютерних презентацій
 Програма для роботи з Інтернетом
 Програма для  розробки веб-сторінок
 Програма для роботи з текстами
 Інше      
Друковані матеріали
1. Гуржій І. О. Тарас Шевченко про героїчне минуле України. — К., 1964. — 46 с.
2. Національний музей Тараса Шевченка: [Альбом] / Упоряд.: Т. Андрущенко, С. Гальченко. — К.: Мистецтво, 2002. — 224 с.: іл.
3. Огієнко І. Тарас Шевченко/ Упоряд. М. С. Тимошик. — К.: «Наша наука і наша культура», 2002. — 440 с. — («Рукописна спадщина». Т.2)
4. Шевченко Т.Г. Кобзар.- Л.:”Книжково-журнальне видавництво”.,1961._618 с.
5. Шевченківський словник: У 2 т. / Відп. ред. Є. П. Кирилюк: Інститут літератури ім. Т. Г. Шевченка АН УРСР. — К.: Головна редакція УРЕ, 1976–1977.

Обладнання та канцтовари
 флеш-носій, мультимедійний проектор, екран, принтер
Інтернет ресурси
1.Вікіпедія. Шевченко Т.Г.
http://uk.wikipedia.org/wiki/%D0%A8%D0%B5%D0%B2%D1%87
%D0%B5%D0%BD%D0%BA%D0%BE_%D0%A2%D0%B0%D1%
80%D0%B0%D1%81_%D0%93%D1%80%D0%B8%D0%B3%D0%
BE%D1%80%D0%BE%D0%B2%D0%B8%D1%87
2. Енциклопедія життя і творчості Тараса Шевченка.
http://www.t-shevchenko.name/uk/Gallery/Monuments/1939Kyiv
.html
3. Вікіпедія. Музеї Тараса Шевченка.
http://uk.wikipedia.org/wiki/%D0%9C%D1%83%D0%B7%D0%B5
%D1%9
7_%D0%A2%D0%B0%D1%80%D0%B0%D1%81%D0%B0_%D0
%A8%
D0%B5%D0%B2%D1%87%D0%B5%D0%BD%D0%BA%D0%B0
4. Т.Г. Шевченко український поет та художник


Інші ресурси
поїздки та екскурсії



Комментариев нет:

Отправить комментарий

Модуль 11. Рефлексія

З усього того, чому я навчилася  на цьому тренінгу, на мою думку, найефективнішим для навчання моїх учнів буде     розвинути навички навчан...